Voorwaarden reparatie & retour

Reparatievoorwaarden

Artikelen die ter reparatie aangeboden worden kunt u, mits uw machine stofvrij, schoon en droog is, opsturen naar:

Veeneman b.v.
Sleutelbloemstraat 33
7322 AJ  APELDOORN

Artikelen die onder garantie vallen worden zonder vooraankondiging gerepareerd of vervangen.

Wanneer (na beoordeling) de reparatie kosten hoger zijn dan dan 25% van de aanschafwaarde van de machine ontvangt u een gespecificeerde prijsopgave per e-mail. Reparaties onder dit bedrag worden zonder tegenbericht uitgevoerd.

Indien u akkoord gaat met de geoffreerde reparatie e-mailt u de offerte voor akkoord aan ons retour.
Het artikel wordt na ontvangst van uw akkoord zo spoedig mogelijk gerepareerd en aan u geretourneerd.

Wanneer u 3 maanden na offertedatum niet reageert, wordt het product op milieuvriendelijke wijze verwerkt. De kosten hiervoor (€ 17,50) worden bij u in rekening gebracht.

Tarieven:
Artikel repareren binnen de garantietermijn Geheel kostenloos
Artikel repareren buiten de garantietermijn Arbeidsloon + onderdelen conform offerte
Artikel niet repareren en vernietigen Kosten € 17,50
Artikel niet repareren / ongerepareerd retour Kosten € 35,00

Artikelen die worden vernietigd worden op een milieu verantwoorde wijze verwerkt.
Artikelen die ongerepareerd retour gaan blijven gedemonteerd.

Alle reparaties worden conform NEN 3140 uitgevoerd​.

Artikelen die retour worden gestuurd zonder informatie en reden van retour worden niet in behandeling genomen!

Retourvoorwaarden

Artikelen kunnen voorzien van een ingevuld retour-formulier opgestuurd worden naar:

Veeneman b.v.
Sleutelbloemstraat 33
7322 AJ  APELDOORN

Een pakket af laten halen kan ook; de kosten hiervoor zijn € 20,00 per pakket. 

Wat mag retour?

Alle artikelen met een Veeneman artikelnummer, mits onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking.  (uitgezonderd transportschade). Speciale bestellingen en maatwerk orders kunnen niet retour.

Vergoeding:

100% bij retourinname binnen een maand na levering door Veeneman bv
  80% bij retourinname binnen 3 maanden na levering door Veeneman bv
  60% bij retourinname binnen 6 maanden na levering door Veeneman bv

Geen retourinname als levering ouder is dan 6 maanden.
Bij vergoeding van retourartikelen wordt uitgegaan van de gefactureerde aankoopprijs.

Transportschade
Beschadigde verpakkingen of inhoud moeten binnen 24 uur na ontvangst gemeld te worden. Ook moet u de zending weigeren als u aan de verpakking al kunt zien dat de inhoud beschadigd is. U dient dit direct aan ons te melden zodat wij actie kunnen ondernemen naar de vervoerder.

Mancomeldingen
Een manco dient binnen 24 uur na (verwachte) ontvangst gemeld te worden. U kunt hiervoor contact opnemen met onze afdeling Verkoop via 055-3662300 of sales@veeneman.nl.

Stappen retourneren

1.  Meld uw retour aanvraag aan voordat u het opstuurt naar Veeneman bv. Zonder een juiste registratie kunnen wij niet crediteren. Een retouraanvraag indienen kan gemakkelijk via het online reparatie- en retourformulier  

2. Zorg altijd dat u uw artikelen netjes verpakt in originele verpakking, voordat u deze retour stuurt. 

3. Is een artikel defect? Vermeld het dan op het formulier.

4. Vermeld de reden van retour, het pakbon‐ of factuurnummer en het artikelnummer van het artikel voor een snelle afhandeling.


Let op: Is een artikel retour gestuurd aan Veeneman bv maar niet aangemeld en dus niet geregistreerd, dan kunnen wij
het bedrag niet crediteren. Artikelen die retour worden gestuurd zonder informatie en reden van retour kunnen wij niet in behandeling nemen!

Wat kunt u niet terugsturen?

  • Artikelen met een Private Label mogen niet geretourneerd worden aan Veeneman bv.
  • Speciale bestellingen en maatwerk orders kunnen niet retour.

Heeft u vragen over retourartikelen?

Dan kunt u contact opnemen met Veeneman bv, telefoon 055‐3662300 of stuur een e‐mail naar sales@veeneman.nl.